08/11/20228 min

Magento vs. PrestaShop, tot ce trebuie să știi

Prezentare Magento

În 2008 Varien a creat Magento, un CMS pentru e-commerce cu Open source. Proiectul este creat pe baza framework-ului Zend.

În iunie 2009 Varien a lansat versiunea Enterprise, cu plata pe baza unei rate forfetare anuale, care oferă câteva caracteristici suplimentare, cum ar fi vânzările private.

În 2018 Adobe a cumpărat Magento, dar proiectul Open source continuă să existe.

În prezent, Magento este la versiunea 2.4, și aceasta este versiunea pe care o vom folosi în comparație.

Curba de evoluție a magazinelor Magento (toate versiunile combinate):

Sursa: https://trends.builtwith.com/shop/Magento

Prezentare PrestaShop

În 2007, studenții de la Epitech (Școala de IT și noi tehnologii) au creat CMS-ul Open Source PrestaShop. La creare, PrestaShop a folosit un framework „in-house” care este în proces de tranziție la Symfony.

Astăzi compania cu același nume gestionează și întreține proiectul Open Source PrestaShop. Cea mai recentă versiune este 1.7.8 (7.8 cu noul nomenclator al versiunilor), aceasta fiind versiunea pe care o vom folosi în această comparație.

Iată curba magazinelor PrestaShop (toate versiunile combinate):

Sursa: https://trends.builtwith.com/shop/PrestaShop

Punctele-cheie ale comparației

Obiectivul este de a oferi un ghid practic pentru a face alegerea corectă între cele 2 CMS și nu o comparație a funcționalităților. Prin urmare, vom compara 5 puncte:

Interes tehnic

Interes tehnic

Explicație

Comunitate

+++

Mai multe sfaturi și feedback despre cele mai bune practici

Preț

+

Lansare și întreținere mai ușoară

Performanță

+++

Navigare mai plăcută, suport mai bun la încărcare

SEO

++

Generează trafic organic

Integrări

++

Reduce costurile, crește calitatea site-ului prin punerea în comun a dezvoltărilor

Interes pentru business

Explicație

Comunitate

++

Cel mai bun acompaniament

Preț

+++

Minimizează riscurile financiare

Performanță

+++

Reduce rata de revenire și acceptă creșterile de trafic

SEO

+++

Atrage clienți noi fără a trece prin publicitate plătită

Integrări

++

Personalizare mai ușoară a magazinului datorită modulelor oferite de soluții

  • Comunitatea: acesta este un factor important, deoarece te poate ajuta să dezvolți site-ul prin intermediul agențiilor partenere, te poate ajuta să configurezi magazinul sau să găsești soluții și să le implementezi prin intermediul forumurilor.

  • Prețul: acesta este un punct determinant în alegerea unei soluții. Urmează să comparăm prețul de dezvoltare, dar și cel de întreținere și de găzduire. Astfel, vom prezenta o imagine de ansamblu asupra tuturor costurilor posibile.

  • Performanță: acesta este un punct uneori subestimat. Performanța (adică timpul de încărcare și numărul de conexiuni simultane) este unul dintre elementele care garantează stabilitatea și scalabilitatea unui magazin. Un CMS foarte lacom va necesita costuri mai mari de găzduire și/sau SEA pentru un rezultat similar cu un site mai ușor.

  • SEO: știm de mult timp că un site are nevoie de cea mai eficientă poziționare organică posibilă pentru a atrage cât mai mulți vizitatori.

  • Integrare: acesta este un factor adesea uitat, ne vom concentra pe capacitatea și ușurința de a integra noi soluții sau noi funcționalități. Dacă tot trebuie să-ți creezi propriul modul deoarece nu există niciunul pe site-ul de extensie.

Comparație

Comunitate

  • Comunitatea Magento are aproximativ 500.000 de membri, în timp ce comunitatea PrestaShop are peste 1.000.000 de membri.

  • Marea majoritate a comunității PrestaShop este vorbitoare de limbă franceză, așa că nu vei avea probleme în a găsi ajutor pe forum, fie pentru o întrebare tehnică, fie pentru o configurare.

  • Documentația pentru 2 CMS este actualizată și clară.

  • Magento are totuși mai mulți colaboratori (programatori) pe GitHub: 1487 (M) vs 740 (PS), dar mai puține pull requests (încercarea de a participa la proiect): 12.597 (M) vs. 16.364 (PS). (sursa Magento și PrestaShop).

Acest lucru demonstrează că întreaga comunitate PrestaShop participă mai mult la proiect deși sunt mai puțini colaboratori și arată astfel o implicare mai mare.

Acest decalaj are efecte care vor fi descrise mai târziu.

Preț

Crearea magazinului

Magento este un CMS mai complex decât PrestaShop și există mai puțini programatori Magento, motiv pentru care rata medie zilnică este adesea mai mare. Mai mult, pe platforma Malt, freelancerii PrestaShop costă în medie 380 EUR/zi față de 480 EUR/zi pentru Magento. Complexitatea Magento crește în general timpul de dezvoltare.

Aceste elemente cresc costul minim al unui proiect Magento la 50.000 EUR, în timp ce 10.000 EUR sunt suficienți pentru un site PrestaShop.

Întreținerea magazinului

Din nou, din cauza complexității care separă cele două soluții și a ratei medii zilnice, timpul necesar pentru a rezolva un bug sau pentru a adăuga o nouă funcționalitate va fi mai important pentru Magento și, de asemenea, mai scump.

Găzduire

Este dificil să estimezi costul de găzduire pentru că depinde foarte mult de evoluțiile pe care vrei să le adaugi traficului magazinului și site-ului tău. Iată lista cerințelor preliminare pentru cele 2 CMS:

Faptul că Varnish și Elasticsearch sunt obligatorii duce la necesitatea unei mașini mai puternice, precum și la o externalizare mai complexă și, prin urmare, mai costisitoare. Elasticsearch necesită cel puțin 8 GB RAM pentru a rula, Magento sugerează 2 GB RAM. Este nevoie de peste 10 GB pentru a rula Magento fără trafic special.

În prezent, oferta de găzduire PrestaShop cu o memorie RAM echivalentă poate deține 200 de conexiuni simultane.

Aceste 2 instrumente (Varnish și Elasticsearch) sunt adevărate amplificatoare pentru performanța site-ului tău și le vei putea instala pe PrestaShop când va fi nevoie.

Performanță

Diferența de performanță dintre PrestaShop și Magento se explică în mare măsură prin diferența în designul bazei de date. Magento folosește un model dis EAV, în timp ce PrestaShop folosește un model mai clasic.

Iată un exemplu de produs foarte simplificat pentru a înțelege mai bine impactul acestei diferențe:

Acest tabel reprezintă entitățile; aici avem 3 produse, acestea reprezintă produsele pe care le avem in catalog.

Acest tabel reprezintă atributele; aici avem numele și prețul, acestea corespund diferitelor caracteristici ale produselor noastre.

Acest tabel reprezintă valorile entităților noastre. Pentru fiecare entitate (produs) avem 2 atribute (nume și preț) și prin urmare avem câte un rând pentru fiecare.

Acum să comparăm acest model cu cel PrestaShop:

Este un model de date mult mai simplu în ceea ce privește designul, precum și lizibilitatea atât pentru oameni, cât și pentru mașini.

Deci, de ce și-a proiectat Magento baza de date în acest fel? Modelul EAV este foarte flexibil, permițând adăugarea de noi atribute fără a modifica structura datelor. Acesta este un avantaj major deoarece modificarea structurii unei baze de date este foarte complicată și riscantă. Prețul acestei flexibilități este performanța - este complicat să accesezi și să formatezi datele - motiv pentru care Magento folosește acum nativ Elasticsearch și Varnish pentru a compensa această slăbiciune. Această infrastructură este greoaie chiar și atunci când catalogul este mic și vizitele sunt puține.

PrestaShop are un design mult mai simplu. Pentru cataloagele cu mai puțin de 10.000 de referințe și cu mai puțin de 100 de conexiuni simultane, nu este nevoie de un sistem cache mare. Cu toate acestea, Varnish și Elasticsearch pot fi instalate atunci când catalogul și vizitele cresc, pentru a ajuta la creșterea performanței site-ului.

Pe versiunile standard (fără dezvoltare suplimentară) cu același buget de găzduire, aceeași dimensiune a catalogului și același trafic, vei avea cel mai adesea performanțe mai bune cu PrestaShop.

SEO

SEO este capacitatea de a atrage vizitatori pe un site. Depinde foarte mult de metadate, de performanța site-ului, dar și de conținutul site-ului. Este important să acționezi asupra tuturor acestor parametri pentru a garanta un SEO eficient.

  • Cum să ai o poziționare bună?

  • Care sunt punctele importante pentru a realiza acest lucru?

  • Ce particularități la PrestaShop și la Magento corespund acestui lucru?

Integrarea

În ceea ce privește integrarea, ne vom baza pe modulele disponibile pentru versiunile mai recente ale CMS-ului.

Decalajul nu este foarte mare când vine vorba de module: 600 de module la PrestaShop sau cu 20% mai mult decât Magento. Diferența reală constă în numărul de teme de peste 2000 (de 400 de ori mai mult) pentru PrestaShop. Aceste discrepanțe sunt consecințele unor costuri semnificative de dezvoltare pentru dezvoltarea unui modul sau a unei teme. Avantajul de a avea mai multe opțiuni în module este că putem personaliza cu ușurință sau pur și simplu adăuga funcționalități. În mod similar cu temele, dacă aspectul unei teme este satisfăcător, schimbarea culorilor va fi mult mai puțin costisitoare decât refacerea întregii integrări. Această diferență se găsește și pe site-uri externe precum themeforest.

API-urile și webhook-urile sunt mijloace folosite pentru a conecta soluții de plată, transportator, ERP și CMS. PrestaShop îți permite să adaugi direct puncte noi de intrare în API-ul său sau, dacă nevoia este prea specifică, poți utiliza un controler frontal pentru a crea un nou API. Aceste două metode sunt accesibile prin module și permit modulului partener să garanteze o bună integrare.

Concluzie

Beneficiile Magento

  • Magento este o soluție cu un catalog de produse foarte flexibil și care permite personalizare foarte avansată.

  • Pe de altă parte, necesită o mulțime de resurse și expertiză tehnică. Acest lucru face ca soluția să fie dificil de accesat.

Avantajele PrestaShop

  • PrestaShop este o soluție simplă, ceea ce îi permite să fie foarte accesibil și eficient din punct de vedere al resurselor.

  • Rămâne scalabil și eficient, cu expertiză tehnică.

  • Comunitatea sa și numeroasele sale module și teme sunt active care reduc costurile.

Surse

https://www.elastic.co/guide/en/cloud-enterprise/current/ece-hardware-pr...

https://www.malt.fr/t/barometre-tarifs/tech/webmaster/webmaster-prestashop

https://www.malt.fr/t/barometre-tarifs/tech/developpeur-backend/developpeur-magento

https://www.malt.fr/t/barometre-tarifs/tech/developpeur-backend/developpeur-php

Ogni 2 settimane, la nostra newsletter di e-commerce.

Prin trimiterea acestui formular, sunt de acord ca datele introduse să fie folosite de PrestaShop S.A pentru trimiterea de newslettere și oferte promoționale. Te poți dezabona oricând folosind link-ul din e-mailurile trimise. Află mai multe despre gestionarea datelor și a drepturilor tale.

Aceste articole te-ar putea interesa