14/11/20224 min

Caracteristici obligatorii pentru un site de e-commerce

Când creezi primul magazin online, există câteva elemente esențiale pe care trebuie să le incluzi pentru a transforma magazinul într-o o vitrină digitală acceptabilă și de succes. Iată o listă de caracteristici pe care trebuie să le incluzi pentru a elimina concurența cu magazinul tău de comerț electronic.

Flux eficient

Atunci când creezi un magazin online, trebuie să te asiguri că designul site-ului este logic și te ajută să vinzi produsul.

Dacă clienții trebuie să facă clic pe mai multe pagini înainte de a cumpăra, așteaptă-te ca fiecare apăsare de buton să scadă rata de conversie generală. UX (experiență utilizator) bună va determina clienții să cumpere produsul și va avea ca rezultat mai multe vânzări. Majoritatea magazinelor online de nivel de bază oferă șabloane de site-uri web care atrag potențialul client la CTA (Call to action - îndemn la acțiune), fie că este vorba de vânzarea unui produs sau de o informație. Gândește-te la UX ca la ceva asemănător cu rolul unui inginer.

În continuare, este important să ai o interfață de utilizare bună (interfață utilizator). Aici este nevoie de ochiul unui designer și este procesul care înfrumusețează site-ul cu un flux care direcționează fără probleme clientul către vânzare. Interfața este ca arhitectul. Arhitecții proiectează lucruri care arată bine; inginerii iau ceea ce le oferă arhitectul și îl fac funcțional. Acesta este modul în care UI și UX merg mână în mână.

De asemenea, trebuie să ții cont de modul în care funcționează totul pe dispozitivele mobile, așa că odată ce ai creat experiența care nu este bazată pe mobil, treci la proiectarea unei experiențe superbe pentru utilizatorii de telefoane.

Promovare gratuită

În ciuda a ceea ce cred unii, o creștere semnificativă poate fi obținută și fără un buget de marketing. Poți folosi patru strategii de creștere organică pentru a profita la maximum de site. Acestea sunt:

  • Formulare și design SEO
  • Recenzii integrate
  • Postări pe rețelele sociale
  • Upselling (vânzare în prag superior)

SEO înseamnă optimizarea pentru motoarele de căutare și este tehnica de a folosi cuvinte și expresii pentru a face site-ul să figureze mai sus în rezultatele căutării. Când cauți „cum să cureți un costum” pe Google și obții o grămadă de rezultate, primele pe pagină au un SEO mai bun. Optimizează toate părțile importante ale magazinului de e-commerce, cum ar fi paginile de produse și categorii. Utilizează cuvinte-cheie relevante în anteturile paginilor tale și asigură-te că acestea sunt împrăștiate și în restul conținutului.

Revizuirea integrată este și ea parte a strategiei de creștere organică online și este folosită pentru a îmbunătăți clasamentul căutării. Dacă ai recenzii cu stele mai multe și mai bune, acest lucru te poate ajuta să-ți clasezi mai bine site-ul în rezultatele căutării. Integrarea unui sistem de recenzii ușor de accesat pentru clienți creează oportunitatea ca aceștia să te ajute să-ți dezvolți afacerea.

A treia metodă de promovare gratuită este includerea de videoclipuri sau postări interactive pe site-ul tău, care pot ajuta la creșterea rezultatelor căutării. Un videoclip despre „cum să cureți un costum” pe site-ul tău web va aduce oamenii pe site atunci când caută acest lucru.

De asemenea, poți utiliza acest conținut pentru a-ți crește vizibilitatea pe rețelele sociale și YouTube. Partajează chiar tu postările sau include butoane pentru rețelele sociale în designul magazinului pentru a încuraja vizitatorii să partajeze conținutul care le place.

În cele din urmă, upselling în drum spre finalizarea comenzii nu va crește în mod organic traficul, ca celelalte tehnici, însă va crește veniturile.

Finalizarea tranzacțiilor

Cea mai importantă parte a încheierii unei tranzacții este asigurarea faptului că tranzacția are loc, așa că trebuie să incluzi un sistem de plată fiabil. Există o mulțime de plugin-uri de e-commerce care pot ajuta la efectuarea plăților. Plasează butoanele de finalizare a comenzii în diferite zone ale site-ului și fă-le vizibile clar pentru a încuraja mai multe vânzări.

Gândește-te la publicul pe care îl servești atunci când decizi ce opțiuni de plată să utilizezi. Uneori, cărțile de credit sunt suficiente; alteori, este posibil să ai nevoie de integrări de portofel cu criptomonede sau altele. Amintește-ți, de asemenea, că serviciul de plată pe care îl utilizezi nu este întotdeauna și entitatea care procesează plățile.

S-a demonstrat că oferirea de livrare gratuită ajută la încheierea unei tranzacții, așa că ia în considerare eliminarea taxelor de expediere. Dacă nu poți oferi transport gratuit, nu uita să afișezi costurile (și orele) de livrare în avans - 68% dintre clienți preferă să știe costul înainte de a face o achiziție.

Integrări

Programatorii au dăruit sectorului de e-commerce software-ul open source care este integrabil în destul de multe site-uri web, în funcție de platforma cu care construiești. Integrările variază foarte mult de la crearea contului de utilizator la calendare și software de planificare a evenimentelor.

De asemenea, clienții doresc să fie siguri că informațiile pe care le furnizează pe site sunt sigure, așa că măsurile de securitate puternice sunt importante. Magazinul tău de e-commerce ar trebui să aibă un certificat SSL pentru a verifica autenticitatea, servere personale sau cloud cu firewall și sisteme de identificare 2FA.

Încheiere

Există multe funcții de e-commerce care trebuie incluse atunci când îți construiești magazinul online. Deoarece concurența crește rapid, site-ul tău ar trebui să includă tot ce este enumerat în acest ghid. Dar, în funcție de proiectul tău, este posibil să ai nevoie de caracteristici suplimentare, cum ar fi opțiuni pentru mai multe magazine și mai multe limbi. Platforma de e-commerce cu sursă deschisă PrestaShop îți permite să construiești un magazin digital adecvat nevoilor tale!

Ogni 2 settimane, la nostra newsletter di e-commerce.

Prin trimiterea acestui formular, sunt de acord ca datele introduse să fie folosite de PrestaShop S.A pentru trimiterea de newslettere și oferte promoționale. Te poți dezabona oricând folosind link-ul din e-mailurile trimise. Află mai multe despre gestionarea datelor și a drepturilor tale.

Aceste articole te-ar putea interesa